Program Bantuan Mangsa Banjir Pelanggan Hong Leong Bank
Kuala Lumpur, 9 November 2017
Hong Leong Bank dan Hong Leong Islamic Bank ("HLB" atau "Bank") telah menyediakan langkah-langkah untuk membantu meringankan beban pelanggan yang terjejas akibat banjir di Pulau Pinang, Kedah dan Perak.
Langkah berikut telah dilaksanakan pada 6 November 2017 bagi pelanggan yang layak:
- Tempoh moratorium hingga enam bulan bagi pembayaran ansuran bulanan untuk pinjaman dan pembiayaan kepada pelanggan runcit, perniagaan kecil dan sederhana (SME) dan komersial yang layak.
- Penggantian percuma untuk dokumen bank yang musnah atau rosak akibat banjir, sebagai contoh, cek, buku simpanan, kad ATM, kad debit, kad kredit, dan penyata bank.
- Pengecualian caj pembayaran lewat.
- Bantuan kepada pelanggan dalam mencepatkan tuntutan insurans.
- Penyediaan kenaikan had sementara untuk kemudahan pinjaman atau pembiayaan akan dipertimbangkan untuk kes-kes yang tertentu.
Berkuat kuasa pada 8 November 2017:
- Mengambil bahagian dalam program Kemudahan Bantuan Bencana RM500 Juta Bank Negara Malaysia (BNM) untuk membantu perniagaan kecil dan sederhana yang dilanda banjir - aplikasi dibuka hingga 31 Mei 2018. Pelanggan yang terjejas boleh menghubungi pengurus perhubungan akaun dan pengurus perbankan komuniti kami.
Untuk maklumat lanjut, sila hubungi talian Khidmat Pelanggan Hong Leong Bank / Hong Leong Islamic Bank di 03 76268899 atau kunjungi cawangan kami yang terdekat.
Hubungan Media
Hal Ehwal Korporat & Perhubungan Awam Kumpulan
Hong Leong Bank Berhad
DID: 03-2081 8888 ext 61916
Email: capr@hongleong.com.my