Program Bantuan Mangsa Banjir Pelanggan Hong Leong Bank di Pulau Pinang, Kedah dan Perak

HongLeong Bank Logo
  • Personal
  • Priority
  • Business
  • Islamic
  • Global Markets
  • Blue Header
  • Interim Homepage
  • Priority Banking Form
  • test
  • test
  • Loan Cal
  • Log Viewer
  • asdsadsad
  • stand alone page
  • Master Form Page
  • Master Form Page
HongLeong Bank Logo
  • singapore
  • hong kong
  • vietnam
  • cambodia
  • LAN A
  • LAN B
  • LAN C
  • Personal
  • Business
  • Our Story
  • News & Updates
  • Investor Relations
  • CSR
  • Awards
  • Management & BODs
  • Career
  • Deposits
  • Credit Card
  • Loans
  • Insurance
  • Investment
  • Remittance
  • Hong Leong Connect
  • Credit Card
  • Personal Loans
  • Current / Saving Account
  • Latest Promotions
  • Berita & Maklumat Terkini >
  • Program Bantuan Mangsa Banjir Pelanggan Hong Leong Bank
Banding Kad Kredit ()

Program Bantuan Mangsa Banjir Pelanggan Hong Leong Bank

flood relief banner bm

Program Bantuan Mangsa Banjir Pelanggan Hong Leong Bank di Pulau Pinang, Kedah dan Perak

 

Kuala Lumpur, 9 November 2017

Hong Leong Bank dan Hong Leong Islamic Bank ("HLB" atau "Bank") telah menyediakan langkah-langkah untuk membantu meringankan beban pelanggan yang terjejas akibat banjir di Pulau Pinang, Kedah dan Perak.

 

Langkah berikut telah dilaksanakan pada 6 November 2017 bagi pelanggan yang layak:

 

  • Tempoh moratorium hingga enam bulan bagi pembayaran ansuran bulanan untuk pinjaman dan pembiayaan kepada pelanggan runcit, perniagaan kecil dan sederhana (SME) dan komersial yang layak.
  • Penggantian percuma untuk dokumen bank yang musnah atau rosak akibat banjir, sebagai contoh, cek, buku simpanan, kad ATM, kad debit, kad kredit, dan penyata bank.
  • Pengecualian caj pembayaran lewat.
  • Bantuan kepada pelanggan dalam mencepatkan tuntutan insurans.
  • Penyediaan kenaikan had sementara untuk kemudahan pinjaman atau pembiayaan akan dipertimbangkan untuk kes-kes yang tertentu.

 

Berkuat kuasa pada 8 November 2017:

  • Mengambil bahagian dalam program Kemudahan Bantuan Bencana RM500 Juta Bank Negara Malaysia (BNM) untuk membantu perniagaan kecil dan sederhana yang dilanda banjir - aplikasi dibuka hingga 31 Mei 2018. Pelanggan yang terjejas boleh menghubungi pengurus perhubungan akaun dan pengurus perbankan komuniti kami.

 

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi talian Khidmat Pelanggan Hong Leong Bank / Hong Leong Islamic Bank di 03 76268899 atau kunjungi cawangan kami yang terdekat.

 

 

 

Hubungan Media

Hal Ehwal Korporat & Perhubungan Awam Kumpulan

Hong Leong Bank Berhad

DID: 03-2081 8888 ext 61916

Email: capr@hongleong.com.my

Untuk pertanyaan hubungi kami dalam talian atau singgah ke cawangan Bank Hong Leong yang terdekat.


Connect bersama kami

Pencari cawangan
Penasihat Kecerdasan Buatan kami sedia untuk membantu anda

Sembang dengan kami

×

Penafian Pautan Luar

Anda akan meninggalkan laman web Hong Leong Bank di mana Notis Privasi kami akan berhenti. Kami ingin mengingatkan anda mengenai syarat-syarat kami mengenai penggunaan pautan, Penafian dan Pemeliharaan Hak Harta Intelek.

Sambung